[Talk-dk] Tilbagerulning af Niels Becks data

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Nov 24 09:00:30 GMT 2009

Den 23. nov. 2009 22.34 skrev Polderrunner <opn-osm at ngc7000.org>:

> 2. Han har faktisk mappet cykelstier i overensstemmelse med wiki
> dokumentationen ( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway ), der
> siger:
> "A track is a cycle path that is not on a road. This value is redundant
> when used on highway=cycleway (or equally on highway=path). When used on
> a different highway type (e.g. highway=secondary) it indicates that
> there is a separate cycle path adjacent to the road, but it is *much
> more common* to use a separate way tagged with highway=cycleway
> instead." (min fremhævelse)
> [...]

Jeg nævnte faktisk ret tidligt i tråden denne side, da den som du netop
påpeger, modsiger de andre beskrivelser og giver udtryk for at skyggestier
er de mest almindelige - netop i mit forsøg på at få vendt emnet og få alle
sider med. Det blev hurtigt slået hen med argumentet om, at andre lande
havde andre forhold. Det er jeg enig i, og det blev heller ikke modsagt,
heller ikke af Niels. Men du kan have ret i, at Niels kunne være i god tro,
hvis han læste denne side uden at læse andre, og uden at tænke løsningen
igennem under danske forhold. Det gælder dog kun til han blev gjort
opmærksom på diskussionen. Da havde han nået at lægge uforbundne kladdestier
ud i en del af København. Alt herefter er udført på trods af utallige
opfordringer om at holde inde.

Nu bør vi finde en fælles forståelse af, hvordan cykelstier bør lægges ind
så de giver det bedste kortmateriale, og forsøge at få rettet de
internationale sider, så de er konsistente og ikke indeholder væsentlige
modsigelser.

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S