[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Freek freek_osm at vanwal.nl
Tir Nov 24 20:00:42 GMT 2009

On Tuesday 24 November 2009, Claus Hindsgaul wrote:

> Her er støder du på en detalje i mit forslag, som måske kan skabe en smule
> diskussion i den ellers overvældende enighed, og som jeg lige vil pege på:
>
> Hvis ud læser mit udkast nøje, er "væsentligt at følge vejens forløb"
> uddybet med "(svinger uafhængigt af vejen)". En græsstribe falder ikke
> automatisk under dette, og er heller ikke svær at forcere. Så hvis I
> accepterer mit udkast råt, skal cykelstier adskilt med græsstriber ikke som
> tegnes som skyggesti, medmindre der er andre grunde til det
> ("svinkeærinder" eller hegn f.eks.).

> [...]

Jeg kan leve med dit forslag, men vi bør være helt forsigtig med ikke at
udløse den modsatte reaktion vi har set med Niels Beck -- at mennesker
fjerner ordentlig opmålede cykelstier for at sætte en cycleway=track-tag på
hovedvejen.

Endvidere synes jeg at det skal ikke være "forbudt" eller frarådet at lave en
separat cykelsti hvis der er for eksempel en græs stribe, som Carsten
beskriver: vi skal have tillid til selve mapper'en for at bestemme sig
hvilken løsning er bedst i de givne omstændigheder. (Jeg synes det er et
meget vigtigt udgangspunkt i OSM.)  Hvis andre mappers er ikke med til nogens
beslutning for at lave et separat cykelsti er ej, så skal de selvfølgelig
tale om det.

--
Freek