[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Fre Nov 27 22:18:19 GMT 2009

On 27/11/2009, at 17.43, Rasmus Vendelboe wrote:

> Sidst men ikke mindst så forstår jeg ikke din iver for at få det her
> afklaret en julefrokost fredag aften efter kun 2 dages stilstand.
> Jeg har brug for betænkningstid før jeg svarer andre, og har også
> andet i hovedet end OSM. Jeg læser dit indlæg som et forsøg på at
> trumfe debatten. Det var sikkert ikke ment sådan, men jeg bryder mig
> ikke om det.

Jeg har nu ikke opfattet det som et forsøg på at trumfe debatten, mere
som et forsøg på at komme nærmere en beslutning. Jeg synes sådan set
det vil være konstruktivt at have Claus' retningslinier på Wikien, de
kan jo godt ligger der som et udkast, og vi kan også diskutere
specifikke ting videre på wiki'ens Talk side.

> Jeg forstår heller ikke den her sætning: "Jeg er så småt begyndt at
> lægger cycleway=xxx ind de få steder hvor jeg er stedkendt". Der er
> vel ingen af DK.OSMs flittigste bidragsydere som redigerer cykelsti
> mens vi har sådan en debat? Keld blev svjh bedt om at stoppe asap.

Niels blev bedt om at stoppe fordi han systematisk var begyndt at
ændre cykelstier andre har lagt ind med tags som separate
highway=cycleways, ud fra en ideologisk begrundelse om at cykelstier
"har deres egne regler og eget liv" og for at de ville blive renderet
på gravitystorms cykelkort.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at stoppe mapning af *nye*
cykelstier, selv om vi har en diskussion for tiden. Jeg har det selv
således, at jeg gerne vender tilbage til de steder jeg har redigeret
for at tilpasse eller lave om hvis jeg har fundet ud af noget nyt.
Sådan vil jeg tro de fleste har det. Hvis vi skal vente på en endelig
afklaring, kan et sådant moratorium komme til at vare vældig længe ;-)

-- Morten