[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tir Dec 7 11:18:49 GMT 2010

Hej,

2010/12/2 Peter Brodersen <peter at ter.dk>:

> Planen er i øvrigt at tage forbi Fugro i starten af næste uge med en
> harddisk, som jeg nok lige køber i løbet af de næste par dage.

Og nu har jeg været forbi dem og fået kopieret ca. 80 GB datafiler.
Det burde der være plads til ude på min server, så jeg kopierer dem
nok bare over en af dagene, når jeg kommer forbi en hurtig
netforbindelse (80 GB upload tager tid, når man sidder på en
ADSL-forbindelse  :-) ).

Så er der så alt det med at få sat MapServer op... men det skulle jo
kunne lade sig gøre. Nu må jeg lige få overblikket over, hvad det
egentligt er for noget data, jeg har fået :-) Jeg er lige kommet ind
ad døren, så jeg har ikke fået kigget på filerne endnu. Så vidt, jeg
kunne forstå, var det .ecw-filer, vist med tilhørende
projicering-metainformationer.

I forhold til kvaliteten, så er det som tidligere nævnt 40cm-kort (1
pixel = 40x40 cm). Farverne er meget grønlige i det. Det burde dog
ikke gøre noget i forhold til mapping-arbejdet.