[Talk-dk] Københavns Kommune & opdateringer af OSM?

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Tor Aug 11 07:48:19 BST 2011

Den 10-08-2011 14:59, Ole Laursen skrev:
> <snip>
> Hvis ikke automatisk import kan lade sig gøre, er der også den
> mulighed at lave et lag eller et eller andet til at gøre det tydeligt
> hvis OSM er ude af trit med virkeligheden. Altså f.eks. hvis du laver
> en ny cykelsti, så kunne den måske dukke op på et lag hvor den blev
> markeret med rød - og så kunne en indfødt OSM'er hurtigt lige tegne
> den ind i OSM også.
Jeg tror personligt automatisk import af veje er vanskelig. Især i
"enderne" hvor den skal være koblet sammen med andre nærliggende veje.
En person med lidt snilde kunne lave en hjemmeside der står for at
modtage de nye veje og så liste dem op, og med mulighed for andre at
downloade dem i et format der kan loades i JOSM. Man kan tilmelde sin
email så man får en email når en ny fil er uploaded.
Når en frivillig vil lægge den nye vej ind, tjekker han af på
hjemmesiden at han går i gang, så undgår vi samtidigt arbejde.
På den måde får vi kontrol af alle nye veje.

Jeg kunne godt lave sådan en hjemmeside.