[Talk-dk] DK OSM på telefon

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Ons Feb 23 17:06:22 GMT 2011

Onsdag 23 februar 2011 17:08:26 skrev Esben Damgaard:

> Jeg synes også at den bedste måde at kvalitetsteste kortet på er at
> bruge det selv. Jeg bruger det hele tiden, selvom jeg godt kender vejen.
> Så får jeg testet at vejene er forbundet ordentligt. Sådan har jeg
> fundet flere småfejl.
>
> Jeg benytter mig at en Openmoko Freerunner med softwaren Navit.
> Derudover kan jeg godt lide Cloudmade's rute interface på deres
> hjemmeside. Deres kort er dog ikke altid så opdateret, men det er deres
> ruter.

I store dele af Jylland er der stadigvæk masser af arbejde at gøre før OSM er
rimeligt brugbart uden for de store veje (hovedveje etc.). Jeg selv har
(sammen med nogle få andre) været meget aktiv i det sydligste Jylland, så der
er snart klart til at begynde på noget finpudsning. Men længere nordpå ser der
ikke ud til at ske voldsomt meget.
--
Mvh Michael