[Talk-dk] Source tag

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Søn Feb 27 11:24:25 GMT 2011

On 27-02-2011 12:11, Lars Christensen wrote:
> Hejsa
>
> hvis der ikke er sat et source tag på
> objektet kan man ikke se om man kan tillade sig at rette på objektet.

Det er ikke sandt. Hvis vi tager en tilfældig vej, Poppelvej i Horsens[1],
så kan man snildt åbne den og se hvilke changesets den er blevet rettet i
- 6581357[2] og 6580736[3]. Kigger man på disse to kan man se for hvert
changeset hvad source er. I dette tilfælde, begge Bing. Det gør det i mine
øjne en nemmere at gennemskue hvilke kilder der er benyttet. Sad
source-tagget på vejen kunne man ikke vide sig sikker på at ændring nummer
2 var med Bing som source (måske havde vedkommende bare glemt at rette
source-tagget?).

Det er i mine øjne klart at foretrække at sætte source-tagget på
changesettet fremfor at duplikere source-tags på alle berørte elementer.

Jeg har gjort en undtagelse (så vidt jeg husker) med kystlinier, hvor der
i forvejen var source tags og folk af den grund forventer de er der.

[1] http://www.openstreetmap.org/browse/way/88448830
[2] http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/6581357
[3] http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/6580736

--