[Talk-dk] Kystlinie relationen (var Re: fejl i josm)

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Ons Jan 5 23:03:41 GMT 2011

On 03/01/2011 14:02, Jens Winbladh wrote:
> Den 3. jan. 2011 12.40 skrev Anders Lund <anders at alweb.dk
> <mailto:anders at alweb.dk>>:
>

>     Tilbage er
>
>     * et problem med en tom rolle for en multipolygon, som er tagget med
>     "landarea=administrative", og har 2.291 medlemmer. Nærliggende
>     medlemmer har
>     heller ikke defineret en rolle, så jeg ignorerer det.
>
> Kender ikke lige til problemetm hvor er vi henne i landet?

Relationen ser ud til at inkludere al dansk kystlinie, men jeg har ingen
ide om, hvad formålet med den er. Den er skabt af en user Menzel,
tilsyneladende en tysker at dømme efter hans ikke videre brugbare
changeset kommentarer.

Det er ikke en korrekt multipolygon, da multipolygoner kræver roller på
alle medlemmer (der er ingen roller på relationens medlemmer).
"landarea" er vist ikke noget dokumenteret tag for relationer. Desuden
er den megastor, hvorved det tager meget tid at hente og igen uploade
relationen (hvis man er kommet til at ændre den efter at have rettet
kystlinien).

Min indstilling er at den bør slettes, mest fordi den er så megastor og
forstyrrer editeringen uden at tjene noget klart formål. Men først vil
jeg prøve at tage kontakt til Menzel.

Hvad synes I?

Ole N