[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Lars Thegler lars at thegler.dk
Fre Jan 7 08:48:55 GMT 2011

2011/1/7 Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:

> For en ordens skyld lad mig lige påpege, at "et kvantespring" er det
mindst
> mulige spring imellem to niveauer man kan forestille sig. I populært
> sprogbrug betyder "et kvantespring" muligvis et kolonormt stort spring,
men
> det er altså i modstrid med fysikken. Lad os derfor nøjes med at håbe, at
> der kommer et *spring* i kortlægningen af lille Danmark. :-)

Helt enig. Desværre har clueless medier fordrejet et ellers veldefineret
begreb til ukendelighed:

kvantespring - Den Store
Danske<http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Fysik_generelt,_selskaber_og_tidsskrifter/kvantespring>

Nå, men det er vist blevet lidt off-topic :)

/Lars