[Talk-dk] Start på motorvejsfrakørsler

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Jul 1 15:48:03 BST 2011

Synes det er et godt initiativ, jeg tror generelt motorvejene kunne
bruge at en eller anden lige tjekkede dem igennem. Jeg har ført hørt
om GPS-enheder der for sent fortæller folk at de skal tage en
afkørsel, og spørgsmålet er om det skyldes dårlige kort eller dårlig
software.

1. jul. 2011 15.34 skrev Ivar Madsen <lists.openstreetmap.org at milli.dk>:
> Eller Motorringvejen, som er 3 sporet i sydlig retning, og det ene spor bliver
> til frakørslen mod Holbækmotorvejen i vestlig retning.
> Min mening er ca. 100 meter før de deler sig, men er meget usikker på om det
> vil være det rigtige?

Tja, på den ene side er det vel et spørgsmål om hvornår du kører på
motorvejen og hvornår du kører på afkørslen. På den anden side er det
måske lidt misvisende topologisk set at tegne dem adskilt sålænge man
stadig kan krydse fra den ene til den anden over en stiplet linje.

Det er vel en eller anden form for afvejning af de to hensyn? Så længe
du bare gør noget fornuftigt, tror jeg ikke der er noget problem. Du
kunne evt. prøve at gøre det og så smide et link med

Ole