[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Lør Jul 9 15:40:56 BST 2011

9. jul. 2011 15.39 skrev Peter Brodersen <peter at ter.dk>:
> Samtidigt bliver det også problematisk - dvs. umuligt - at tilføje nye
> nodes automatisk på en vej, idet de så ikke vil have den "korrekte"
> notation til den nuværende politik. Der er ingen måde at automatisere
> dette på, så nye nodes får det korrekte "addr:street" i forhold til
> vejsegmentet.

Jeg synes under alle omstændigheder at du burde gøre noget ved det
script så det kan finde ud af at flette ændringer ind, så længe det
ikke kan det, er det så vidt jeg kan læse mig frem til imod
OSM-retningslinjerne.

Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener at det er muligt at få den
korrekte addr:street ind. Det er da bare at kigge om der skulle være
en vej i nærheden med et osak_name tag?

Selv hvis du ikke får den korrekte addr:street på, er det vel bedre at
have adressepunktet end ikke at have det.

Ole