[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Peter Brodersen peter at ter.dk
Man Jul 11 12:49:08 BST 2011

Hej,

2011/7/11 Ole Laursen <olau at hardworking.dk>:

> Ja, jeg er jo som tidligere nævnt begyndt at kigge på API'et til OSM
> (som er lidt mere primitivt end forventet), og uden at have set
> kildekoden til Peters scripts, virker det indlysende at den korteste
> vej ville være for ham at inkorporere det i sit PHP-script fordi der i
> det allerede er styr på en masse ting.

Jeg er efterhånden blevet mere og mere lun på Niels' idé om at lave et
map, hvis det (virkelig) skal gøres. Igen, jeg kan ikke se nogen
teknisk, fuldautomatisk løsning, men den her metode skulle være
rimeligt smertefri at få lagt ind. Vejnavne krydser i øvrigt nu og da
postnumre, så det er ikke en så hensigtmæssig nøgle (og nogle husnumre
og veje skifter postnumre nu og da). Det letteste ville være at gemme
det på kommunekode/vejkode-niveau, hvis det ikke er for besværligt for
folk at finde de informationer frem. Det burde det dog ikke være, idet
de fremgår af adresse-noden).

Jonas har fået skitseret en del forskellige muligheder. Jeg ved ikke
lige hvilken, jeg foretrækker. En lokal database er måske mest
resistent over for hvis wikien går ned, samt er hurtigere end at
skulle requeste en wikiside hver gang (eller evt. hver dag med caching
og lignende mekanismer).

> Æh, Peter, hvis du overhovedet ikke har lyst til at arbejde mere med
> adresserimporteringen, er du så interesseret i at frigive kildekoden
> så en anden måske kan bruge det som udgangspunkt?

Jo, det burde jeg nok gøre under alle omstændigheder i øvrigt. Jeg har
ikke lige haft noget versionskontrol kørende på de scripts, men jeg må
stadigvæk lige få smidt dem ud (inkl. al den grimme underliggende
kode). Jeg har vist i forvejen fået udskilt brugernavne og kodeord og
den slags i selvstændige filer.

Nå, jeg er på vej en uge i "sommer"hus. I må hygge jer, og husk nu, at
selv om dårligt vejr ikke giver lyst til at rejse rundt i verden, så
er der også gode mapping-muligheder inde foran computeren :-)