[Talk-dk] Et lille pip om Fugro

Martin List-Petersen martin at list-petersen.dk
Tir Mar 1 12:33:57 GMT 2011

On 01/03/11 12:27, Esbern Snare wrote:
> Jamen her er et rigtigt godt eksempel på at Fugro er en himmelsk gave,
> de veje du har rettet har sikkert ligget der de sidste 50 år (betyder
> luftfoto passer), og du har en del gpsspor samtidigt, her er Fugro
> fremragende til at få den sidste detalje på plads. Der hvor jeg mener
> man skal stoppe op et kort øjeblik er hvis gps sporene slet ikke
> passer med luftfotoet og man ikke selv kender lokaliteten, det kan jo
> sagtens være gpssporet der er forkert, men tjek det inden man
> kritiktløs retter efter Fugro.  f.eks. kystlinier som på OSM i Danmark
> [...]

Vel. De retningslinier skal faktisk anvendes for alt luftfoto. Bing har
forskellig offset på de forskellige zoom-levels og i forskellige
områder, så de billeder skal også konstant efterjusteres på basis af gps
spor. Og det kan være anderledes når man bare flytter sig en par km i
landskabet.

Med venlig hilsen,
Martin List-Petersen