[Talk-dk] Geodata og ortofotos fra Stevns Kommune

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Man Mar 28 13:54:27 BST 2011

Peter Brodersen <peter at ...> writes:
> Det er dog en sag, jeg vil følge nøje. Jeg vil også prøve at prikke
> til nogle journalister, m.m. desangående og få skabt noget offentligt
> fokus på sagen.

Ja, det burde være en god historie: en kommune vil gerne give deres
borgere bedre service (og bidrage til open source-miljøet), men forhindres
af et privat selskab der ikke vil have konkurrence.

Jeg læste Statsforvaltningens indlæg, og hvis man ellers beholder
skyklapperne på, kan man jo bruge samme argument til at forbyde at
kommuner laver open source-software. Jeg kan især godt lide at
Statsforvaltningen ikke mener der er nogen grund til at kommunen skal
eje det de får produceret. Helt ærligt.

Ole