[Talk-dk] Mapping-event i Odense

Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejér morten at writtenandread.net
Ons Mar 30 13:17:49 BST 2011

Kære listemedlemmer -

Jeg har en tanke om at arrangere en OSM-begivenhed her i Odense.
Jeg er ved at få en fast frekvens på Linux-arrangementer her, hvor jeg
også har lokaler til rådighed, og eftersom der er et åndsfællesskab
imellem de to, så tænker jeg, at det vil være oplagt at gøre det i
forbindelse med hinanden.
Imidlertid er det jo sådan, at OSM kan appellere lidt bredere, og
derfor vil jeg sætte det på nogle lokale arrangementskalendere. Jeg vil
i den anledning spørge jer, om I har forslag til, hvordan det vil være
hensigtsmæssigt at præsentere projektet for nytilkommende potentielt
interesserede? Hvad vil det være klogt at fremhæve? Er der
formuleringer, som I ved, at folk reagerer på?
Jeg har ikke nogen fornemmelse af GPS-delen, og Odense er ret veldækket
med luftfotos og veje, så det er snarere bygninger og metadata. Jeg
tænker at lave et oplæg, vise
http://www.youtube.com/watch?v=fJvR84UX5RI som inspiration og så gå
over i det praktiske.
Jeg hører meget gerne jeres tanker i den anledning.

Alt godt,
Morten