[Talk-dk] Landenærket Pedestrian eller Residential

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Ons Maj 25 22:45:40 BST 2011

On 25/05/2011 23:24, Stefan Barfred wrote:
> 1) Skal jeg lave vejen om til Residential ?

Under forudsætning af at der er boliger langs med gaden og gaden ikke er
betydningsfuld nok til at være tertiary eller mere: Ja

> 2) Angående vejskiltet er alle "firkantede" tavler oplysning/information tavler, de skal være runde for lave et forbud. Ikke fordi det gør så meget I dette tilfælde hvor det dækker andet område!

Fra Bekendgørelse om Vejafmærkning (
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22583 ):

E 49 Gågade
Tavlen angiver et område, hvor følgende særlige færdselsregler gælder:
Området er reserveret til gående.
Tilladelse til kørsel i området kan gives. I så fald skal kørsel ske
under iagttagelse af bestemmelserne i punkterne 4-8.
Eventuel tilladelse til kørsel angives på undertavle som anført i § 12,
stk. 3, punkterne 2-5. Desuden kan anvendes undertavlen »Kørsel
tilladt«. Tilladelse på undertavle kan afgrænses tidsmæssigt, jf. § 5,
tavle U 3.

Ole