[Talk-dk] Endnu en ny milesten nået - hvad med resten?

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Man Nov 21 10:37:08 GMT 2011

On 21-11-2011 11:19, Jørgen Elgaard Larsen wrote:

> Jeg har observeret følgende grupper af problemer:

> 4) Fejl i OSAK
> Nogle kommuner har tendens til at oprette adresser, der er helt hen i
> vejret. Det kan dels være fejl i koordinaterne, men også at et hus får en
> adresse, der reelt er forkert.
> (se f.x. http://www.openstreetmap.org/browse/node/342727614)
> Løsningen må være at registrere den slags og fortælle kommunerne om det.
> Det har tidligere været diskuteret her på listen - men der kom vist ikke
> noget resultat.
http://osm.rasher.dk/tools/addressfixmes.php bliver nu listet både
punkter med fixme, samt ois:fixme tags. ois:fixme bliver listet med grønt.
Jeg forestiller mig at ois:fixme er reserveret for punkter hvor vi mener
os sikre på der er decideret fejl i data (fx er "not on Fugro2005" ikke
noget vi umiddelbart skal belemre en kommune med).

> 5) Haveforeninger
> Nogle haveforeninger har navngivne veje inde i foreningen. Det er således
> ikke muligt at navngive vejene med haveforeningens navn.
> (Eksempel:
> http://www.openstreetmap.org/?box=yes&bbox=10.158473698586,56.1326476,10.163612598585,56.1359447)
>
> Men adresserne er navngivet efter foreningen.
> Principielt burde kommunen ændre adresserne, så de følger vejenes navne.

Jeg kan i statistikken og i overlays regne punkter der ligger i en
haveforening med samme navn som de har i addr:street som værende
accepteret. Så forstyrrer de i hvert fald ikke os hvis ellers vi kan få
name til at være det samme som addr:street. Til gengæld får vi heller ikke
gjort kommunerne opmærksomme på det.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk