[Talk-dk] relationer og opdeling af ways?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tir Nov 22 13:54:41 GMT 2011

Jeg kender ikke forholdene på stedet i kartofelrækkerne- men hvis det
er privat vej kun for beboerne med hensyn til kørsel er den god nok -
hvis du vil have adgang for andre folk end beboerne til fods/cykel så
skal du tilføje ekstra tags se under "Land-based transportation " fx
"foot=yes" eg.
I OSM Wiki på

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Access

Du kan måske kontakte vedkommende der har kortlagt vejene i
Kartofelrækkerne vedr. det med adgangsholdene, man sporer hvem der har
kortlagt et bestemt geografisk objekt ved at kigge version historierne
fx Wiedeweltsgade (1987815)
http://www.openstreetmap.org/browse/way/1987815/history - også kan man
kontakte via OSM system sende en mail og spørge vedkommende. Ofte er
det en meget hurtigere måde at få løst et problem/? - hvis man finder
noget der undrer en.

Vedr. Nokiabroen http://www.openstreetmap.org/browse/way/26320357 den
er god nok access=private - hvis vi sætter "access=no" så er der ingen
der har adgang heller ikke Nokia ansatte strengt taget.

Med chance for at lyde som en sur mand - så lige et tip - hvis man
sender noget vedr. en problemstilling i OSM så link lige direkte til
objektet i OSM fx http://www.openstreetmap.org/browse/way/26320357
eller hvilket område OSM det drejer sig om - nede i højre hjørne finde
man et hyperlink "Permalink" klik der og gå så op i URL feltet og
kopier fx Teglværksbroens område ser sådan her ud
http://www.openstreetmap.org/?lat=55.64777&lon=12.549654&zoom=18&layers=M

Dermed sparer alle tid og kan bedre hjælpe.

vh Søren Johannessen