[Talk-dk] Datadonationer fra offentlige instanser

Michael Hammel MIH at dcf.dk
Ons Sep 7 09:30:55 BST 2011

Som det måske er nogle bekendt har Cyklistforbundet siden februar i år arbejdet på at udvikle en ruteplanner for rekreativ cykling, cykelferier mv., Cyclistic.dk, som vi bygger ovenpå OSM.

Når jeg præsenterer Cyclistic, OSM og det arbejde vi organiserer med vores uddannelsen af frivillige mappere, får jeg tit interesserede henvendelser fra deltagerne i møderne (typisk offentlige instanser), om hvordan deres data kan komme OSM til gode.

Jeg vil derfor høre til, hvordan status på de forskellige sager (Stevns mv.) med import af data til OSM er, og hvad vi kan gøre for at imødekomme de hjælpsomme mennesker, der gerne vil hjælpe med store mængder data.

Problemet er mindre at få data, end det er at give et klart svar på retsstatus, og hvordan selve donationen bedst kan foregå.

Med venlig hilsen

Michael Hammel

Produktejer, Cyclistic

M. +45 40 70 83 70