[Talk-dk] Sletning af kommunegrænser fra DAGI

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Man Sep 12 19:31:24 BST 2011

On 06-09-2011 21:58, Jonas Häggqvist wrote:
> Pt. eksisterer i databasen en række kommunegrænser på Sjælland importeret
> fra DAGI. Disse imports blev foretaget under brugerkontoen OpenSOVS.
>
> Jeg foreslår at vi sletter dem, af følgende grunde (i rækkefølge fra mest
> til mindst vigtigt):

De er nu væk. Processen har af en eller anden grund efterladt nogle løse
punkter uden noget tilhørsforhold som jeg lige skal se om ikke jeg kan få
ryddet op i.

I processen måtte jeg føre Saltholm tilbage til den gamle kystlinie da den
nuværende brugte kommunegrænsen. Så der er lige noget arbejde der skal
gøres - det skal siges at øen er dækket af Bing, så det skulle kunne lade
sig gøre at få en flot kystlinie igen.

Der var også et par andre kyststrækninger (ved hhv. Næstved og Helsingør)
som også var brugte kommunegrænse-data, men dem har jeg retracet på
fornuftig vis efter Bing/Fugro.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk