[Talk-dk] Gammel/Gamle osv.

Lars Thegler lars at thegler.dk
Fre Sep 23 12:06:33 BST 2011

2011/9/22 Niels Elgaard Larsen <elgaard at agol.dk>:
> [...]

Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men det tåler tydeligvis gentagelse:

" ... you should always enter the full name as it appears on the
street name signs."

  (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name)

Så den generelle regel må ALTID være, at OSM bør følge hvad der står
på skiltet. I den sammenhæng er Dansk Sprognævn og diverse kommuners
interne forkortelser og stavemåder klart sekundære.

Det betyder også at 'lænestols-mappere' skal være meget forsigtige med
at ændre noget de ikke har førstehånds kendskab til.

Hvis der står 'N. Navnsensvej' på skiltet, så skal vi ikke skrive
noget andet i OSM.

/Lars