[Talk-dk] Gammel/Gamle osv.

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Fre Sep 23 13:03:37 BST 2011

On 23-09-2011 13:06, Lars Thegler wrote:

> Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men det tåler tydeligvis gentagelse:
>
> " ... you should always enter the full name as it appears on the
> street name signs."
> [...]
> Hvis der står 'N. Navnsensvej' på skiltet, så skal vi ikke skrive
> noget andet i OSM.

Jeg mener godt vi kan tillade os at gætte lidt, og håbe på der kommer
mappere med lokalkendskab til senere og fixer de småfejl der måtte opstå.
Vi har jo stadig alle rettelserne på nem listeform som er til at overskue.

Når det så er sagt så har der tilsyneladende været en vis forvirring om
hvad det præcist er ideen med den her øvelse var. Jeg havde i hvert fald
fået det indtryk at det var meningen at vi skulle gøre os fri a
kommunernes navne- og skilteforvirring og få de rigtige vejnavne i OSM,
men det er måske en misforståelse. Så jeg er personligt holdt op med at
lave flere rettelser og vil overlade det til folk der har stærkere meninger.

Men sig gerne til hvis I finder nogle mønstre som jeg skal forsøge at
matche på http://osm.rasher.dk/tools/wrongnamecandidates.php eller forslag
til andre værktøjer der måske kan lette arbejdet.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk