[Talk-dk] ca 900 adressepunkter flyttet over til bygningpolygoner

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Søn Aug 5 21:55:52 BST 2012

Carsten Nielsen skrev:
> Hvis der er nogle specielle konventioner på den danske del af OSM skal
> de selvfølgelig være beskrevet i wiki så fint med det, men vi skal være
> klar over at det kommer til at ske igen og igen for vi kan ikke forvente
> at turister på ferie i danmark checker den danske wiki før de opdaterer
> OSM.

Jeg vil foreslå, at findvej-robotten udbygges til at tilføje
 comment=Addresses in Denmark are automatically imported from public
         sources. Please do not edit this node before you have read
         <URL til wiki>

Og så selvfølgelig henvisning til wikien, på engelsk.

> PS: på www.ITO.com 's adresse kort er huse i danmark ikke farvet grøn,
> fordi adresse noderne ikke er en del af bygningerne.

Ligesom dansk lov ikke bestemmer over OSM, gør ito.com heller ikke.
Hvordan de viser huse på deres side må være op til dem. Man kan
selvfølgelig sende dem et link til wikien...

Min personlige holdning er, at adresser giver bedst mening som punkter.
En bygning i Danmark kan have mange adresser, eller ingen adresser. Det
vil være fjollet at skulle dele et hus op, alene for at det kan få
forskellige adresser. Eller lave multipolygoner for at flere bygninger
kan få samme adresse. Og jeg gider ikke, at min navigator sender mig om
på bagsiden af et hus.

- Jørgen