[Talk-dk] Sprog og kommunikation

Sonny Andersen sba at bukhmark.dk
Tir Aug 28 11:25:40 BST 2012

Også jeg melder mig som indehaver af en erfaringsbaseret hårfarve. Selv om
jeg som fhv. sprogrevisor og redaktør af it-manualer, har været fortaler for
at oversætte alt til dansk, er jeg efterhånden kommet til den mere bløde
mellemvej. Det er svært at finde dækkende ord, og der er talrige grimme
eksempler på Danglish, fx control -> kontrol, home page -> hjemmeside, så
jeg tror mere på den løbende diskussion. Det er måske rigtigt, at det kan
skræmme nogen væk, men det er et spørgsmål om tilvænning; alle fagområder
har deres jargon.
Jeg vil gerne foreslå, at vi gør noget mere ud af en dansk wiki, men at læse
oversættelsesparenteser ville få mig til at finde mail-sletteknappen
hurtigst muligt. - Hov, der var den igen, men jeg skal måske skrive mail
(elektronisk post) ?? ;-)

/sba-dk