[Talk-dk] Night of the living maps - i Denmark?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Jan 30 18:56:22 GMT 2012

 Hej alle,
> Vi kan evt. arrangere et lille begynderkursus for interesserede på
> tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig at få "de rigtige" vaner på et tidspunkt
> ;-) Hvem kan undervise? PS: Jeg betragter mig selv som nybegynder.

Har I en undervisnings PC (eneste krav er flash installeret og så helst
Firefox eller Chrome) og så en projector til - kan jeg godt tage det basale
til Potlatch 2 editor. JOSM editor er alt for omfattende for helt nye og så
første dag.

Vedr. dem som vil have undervisning - så plejer man inden kursus start
(mapping party) at give dem opgaven at oprette en OSM konto - samt læse en
lille smule om OSM (tager ikke mere end 1 time i forberedelse) - Det sparer
tid at man så ikke skal til at oprette OSM konto osv. Men kan springe lige
ud i det. Og så er det fordel at der er andre erfarne OSMer som kan gå
rundt og hjælpe folk med at blive fortrolige med.

Leif laver du evt. et online tilmeldingsregneark? - hvor folk skal angive
om de er nye eller erfarne, navn osv. og så at folk skal tage deres bærbare
med (Hvis ikke Magenta evt. kan stille et par computer til rådighed)

> Hos Magenta kan vi godt arrangere noget video-link.
>
> Kunne det være sjovt at en gruppe af 5-6 personer koncentrerer sig om et
> afgrænset geografisk område a la zoom level 13. Så kan vi lave en lille
> skærmfilm over processen.

Geografisk afgræsning - da temaet for Night of the living maps er
kortlægning i landområder, hvad med Stevns Kommune? , de har et knivskarpt
luftfotolag fra 2009 (som nybegyndere helt tydeligt kan se hvad de
geografisk objekter er, når de slippes løs)

Marker, gårdområder, indkørselser til gårde ses tydeligt i landområder i
Stevns lutffotoet.

vh Søren Johannessen