[Talk-dk] Wheelmap nævnt i Ekstra Bladet

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Fre Jun 15 09:58:03 BST 2012

Hej alle sammen

Ekstra Bladet har en lille artikel samt video om WheelMap i dag
http://ekstrabladet.dk/kup/article1776581.ece - Men desværre nævnes
det ikke at det er OpenStreetMap som grundkort samt at WheelMap får
oplysninger om kørestolsegnet steder eller ej fra OSMs database (tag
wheelchair=yes/no/limited læs mere på Wikien
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Wheelchair)

Du kan selv være med at at forbedre OSMs POIs for butikker, museer,
etc ved at angive disse tags vedr. wheelchair.
Wheelmap er nok et af de gode eksempler på, hvordan OSMs data kan
bruges i andre sammenhænge.
(jeg har skrevet lidt om Wheelmap for et år siden
http://www.microformats.dk/2011/07/19/wheelmap-find-k%C3%B8restolstilg%C3%A6ngelige-steder/
)

Hvis historien dukker op andre steder i DK medier vil jeg prøve på at
kontakte journalisterne, om de ikke godt kan nævne OpenStreetMap som
den  bagvedliggende database.

Vh Søren Johannessen