[Talk-dk] erfaringer med tile servere?

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tir Mar 20 12:11:55 GMT 2012

> Jeg kan sige lidt, men når det så er sagt så har jeg ikke forsøgt
> mig med andre løsninger end den jeg er end med, så jeg er ikke så
> velinformeret, men jeg kan da beskrive mit setup.
>
> Det hele kører på en virtual server som tilhører Peter Brodersen.
> Den har masser CPU kraft, men meget begrænset mængde RAM (1 GB tror
> jeg). Det er reelt ikke nok RAM - det er konstant en kamp at få det
> hele til at køre i den plads, men det går lige netop (det er samme
> server der også hoster Fugro tiles, hvilket også bruger en del RAM).

Jeg har kørt med rashers setup i et års tid uden problemer, men på det
sidste (efter jeg opgraderede osm2pgsql til seneste version) har jeg
har _store_ problemer med at få opdateringerne i keepup.sh scriptet
til at følge med. Som rasher skriver, hentes der hourly diffs, men på
min maskine (som iflg. pbro er kraftigere end hans, og har 3 Gb RAM)
tager jobbet op til to en halv time at køre en times opdateringer :-
( Jeg prøver for tiden på at finde ud af hvor problemet ligger,
mistanken er foreløbig Postgresql. Når jeg netop har importeret et nyt
planet dump, tager keepup ca. 3 minutter, men efterhånden bliver den
langsommere og langsommere. Det hjalp en hel del at opgradere til
postgresql 9.1, men problemet er altså forsvundet. Hvis nogen har et
hint vil jeg være taknemmelig.

-- mok0