[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Tir Dec 23 15:10:41 UTC 2014

Også enig. Her vestpå er der stadig en del grusveje som er fælles for flere huse og bruges af alle slags køretøjer. De er forhåbentlig taggede med highway=unclassified og surface=gravel eller surface=unpaved. Nogle af dem er ret ringe, så de burde egentlig tagges med tracktype=grade4. Det må man godt, men om renderen kan bruge det ved jeg ikke.
For mig ligger der en eller anden landbrugs- eller forstmæssig benyttelse i ordet track, dvs markvej eller skovvej, hvor der normalt ikke er adgang for familiebiler, selv om adgangen selvfølgelig også kan tagges. Jeg ville umiddelbart være ked af at bil-ruteren ledte mig ud på et track.
Jeg har i øvrigt fundet en potentiel fejlkilde mere til disse tags: Potlatch har nogle tvetydige småbilleder, og kan i øvrigt heller ikke foreslå tracktype.

Vi mangler stadig den entydige begyndervejledning...

/sba-dk