[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Ons Dec 24 08:07:49 UTC 2014

Hej

Vi og andre har haft denne diskussion (se bla. et udkast fra tyskland
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Countryside)

Der er ikke en endegyldigt løsning på spørgmålet imellem track
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dtrack>og feks.
unclassified.

Men med til snakken er også det ekstra tag: tracktype
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype>=grade1-5 - hvilket
fortæller noget om type/beskaffenheden af vejen. Hvis man vælger grade1, så
kan den faktisk godt være asfalteret. Her må man antage at alm. biler vil
kunne kører på et track. Hvilket også man kan fornemme på billeder i wikien.

Som der bliver skrevet flere steder i wikien, så bliver der typisk lagt et
niveau for hvornår det skal være et track el. andet i hvert enkelt land.
Tyskland har mange tracks og Holland har næsten ingen.

Jens

Den 23. december 2014 kl. 16.45 skrev Niels Elgaard Larsen <elgaard at agol.dk>
: