[Talk-dk] Interesse for import af 3, 8 millioner bygninger i OSM Danmark?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tor Nov 20 09:12:33 UTC 2014

Hej Uffe

Vedr. nye adresser samt ændringer - så bliver der lagt nye adresser
ind fra Danmarks Adresser løbende via et script lavet af Stephen
Møller (Bilbodenmark)

Vedr. bygninger - starter med ulempe der er risiko for at OSM
frivillige (eller mulige nye) opfatter områder som værende færdige og
dermed intet nyt er at bidrage med. Altså at OSM DK communitiet kan gå
i stå ved en import og ingen nye medlemmer kan tiltrækkes (kort og
geodata bliver aldrig færdigt - verden forandrer sig hele tiden)

Fordele ved import - En masse kedeligt arbejde undgåes - kvaliteten er
høj - Samtidigt kan der begyndes  at kortlægges en masse ting som
ingen andre gør (fx kørestolstilgængelighed, gadelys på vej, osv).

Jeg håber det var et okay oprids af fordele/ulemper

vh
Søren