[Talk-dk] Vejklassen Tertiary

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Apr 8 13:32:04 UTC 2015

On 08-04-2015 15:11, Allan Gyldendal Frederiksen wrote:
> Er godt med på, at det kan være svært at vurdere, men i den nævnte situation viser et hurtigt blik på luftfotoet en meget god vej, endda med midterstriber, uden at det skal være afgørende.
> Så jeg ville ikke betænke mig på at gøre den tertiary, og formentligt flere veje i området. Konsekvensen af at være meget konservativ med tertiary er, at der bliver en dårlig navigation i området.  Hvis man som sofa-mapper kan skelne mellem vejkvaliteten, er brugerne jo bedre hjulpet hvis det indarbejdes i kortet, end hvis det ikke indarbejdes.

Enig. Og hvis der så er nogen med lokalkendskab, der mener at det er en
unaturlig vej at bruge til forbindelse, så må vedkommende jo bare gøre
den til unclassified.

Nu har snerydningsprioritering været nævnt flere gange.
Jeg søgte hurtigt på det og det er der faktisk tilgængelige oplysninger
om. fx:

http://drift.kortinfo.net/Map.aspx?Site=Svendborg&Page=Vinterruter
http://soroe.dk/trafik,-parkering-og-veje/snerydning

> Er godt med på, at der kan blive for mange tertiary, så man er lige vidt, men det synes jeg ikke er tilfældet her.

Ja, jeg har prøvet at rydde op i prioriteringen på Sjælland, så der er
ubrudte forbindelser, men jeg tror at der burde være lidt flere
prioriterede veje.