[Talk-dk] Kunstvær?=ker i =?utf-8?Q?Brøndby - hvordan kan jeg få koordinator til anden brug

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Mar 10 10:44:10 UTC 2016

Henrik Puukka-Sørensen:
> Hej
>
> Jeg og andre har mappet alle udendørs kunstværker i Brøndby.
>
> Brøndby Kommune vil gerne gøre brug af disse oplysninger til en
> kunstoversigt.
>
> Er det muligt på en enkelt måde lave et udtræk med koordinator af
> kunstværkerne?

Ja.

> Hvilke værktøjer kan bruges?

Overpass-turbo

Du vil have sådan noget som:
http://overpass-turbo.eu/s/eU5

Under "data" fanebladet kan du se et XML-udtræk.
Du kan også få det som JSON.

overpass koden er ret enkel:

==
[timeout:25];
(
{{geocodeArea:Brøndby Kommune}}->.searchArea;
  node["tourism"="artwork"](area.searchArea);
  way["tourism"="artwork"](area.searchArea);
);
(._;>;);
out body;
>;