[Talk-dk] Konstruktioner i vand

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Søn Aug 12 11:50:14 UTC 2018

søndag den 12. august 2018 13.19.18 CEST skrev Troels Arvin:
> Hej,

> Tak. Jeg kan se, at dolphin-tagged elementer ved Aalborg ikke renderes på
> https://www.openstreetmap.org/#map=18/57.05909/9.88203
>
> - og ej heller i København, efter at jeg har benyttet barrier=dolphin:
> https://www.openstreetmap.org/#map=19/55.64316/12.55288
>
> Jeg har oprettet en Github issue om det:
> https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues/3339
> Jeg håber dét er det rette sted at henvende sig.

Det er det helt rette sted at henvende sig. Bemærk dog at masser af tags ikke
renderes på OSM Carto (vores "standard" kort) og at det er et voldsomt
komplekst projekt med mange hensyn at tage (og så vidt jeg forstår noget
underbemandet).

Bemærk også at seamark:type=* tags primært bruges på https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenSeaMap projektet: http://map.openseamap.org/?
zoom=17&lat=57.05996&lon=9.88004&layers=BFTFFFFFFTF0TFFFFFFFFF og at man nok
derfor ikke kan forvente at disse også renderes på OSM Carto