[Talk-dk] Hosting af autoAWS

Jonathan Hougaard hougaardjk at gmail.com
Ons Aug 15 06:52:57 UTC 2018

Hej alle

autoAWS er et script jeg har lavet, som sammenholder adressedata fra
Danmarks Adresseregister med data fra OSM, og opdaterer OSM hvor der er
fejl eller mangler. Se https://wiki.openstreetmap.org/wiki/AutoAWS og
https://www.openstreetmap.org/user/autoAWS

Jeg har tidligere meldt ud, at jeg gerne vil i kontakt med nogen, som
har mulighed for at hoste autoAWS på en webserver. Den nuværende
løsning, hvor jeg kører det på min laptop (vha. WampServer) er ikke
holdbar i længden.

Scriptet er efterhånden modent og gennemtestet nok til, at jeg synes vi
skal finde en permanent løsning. Derfor, har du adgang til en webserver
hvor scriptet kan få lov at køre, så meld gerne lige tilbage.

Teknisk er der tale om et rimelig simpelt PHP-script som arbejder med en
SQL-database. Ideen er, at et Cronjob skal kalde scriptet med jævne
mellemrum, f.eks. hvert 15. minut. Der kræves ikke noget vildt og
voldsomt rent performance-mæssigt, dog mindst 2 GB arbejdshukommelse.

Vh

Jonathan