[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 114, Udgave 3

Anders Hedelund anders at xoz.dk
Tor Jan 24 16:20:16 UTC 2019

Uhadada.

Jeg prøvede bare (naivt?) at trække de ca 4600 stednavne, GEUS
kender/anvender, over til supplement af de 10-15-stykker, der (i
hånden?) allerede er oprettet på OSM. Jeg blev ret glad da jeg opdagede,
at måske 90% af alle koordinater var ganske nøjagtige med mange
decimaler. Resten er af typen "bjerggruppen i det fjerne, ca pos.
sådan-og-sådan, kaldes xxx"...

Tænkte det var et super-startpunkt. Og området synes ganske rigtigt
indtil nu  stort set alene at have (haft) danske/norske/internationale
stednavne..

Men hvis/når der er politik i sager vil jeg ikke røre dem med en
ildtang, så jeg lukker. Roger over and out...