[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 114, Udgave 4

Martin Hvidberg martin at hvidberg.net
Fre Jan 25 19:12:43 UTC 2019

Jeg syntes ikke du skal opgive helt, bare fordi det er en kontroversiel
opgave. Men at bulk-indlæse GEUS stednavne i NØ-grønland vil helt
sikkert kunne få nogen 'op ad stolen'. Men så må de jo bare komme ind i
kampen og hjælpe med at rette dem på plads. :-)

OSM er _ikke_ det officielle grønlandske stednavne register, så du kan
jo gøre hvad du vil.

Der findes også +10.000 grønlandske stednavne her:
http://geonames.nga.mil/gns/html/namefiles.html#G

Dem kunne man jo kryds-tjekke med. De dækker bl.a. forskellige
stavemåder af samme stednavn.

/Martin