[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Aurimas Fišeras aurimas at members.fsf.org
Sat Mar 30 13:44:14 UTC 2019

2019-03-30 15:02, Tomas Straupis rašė:

>    Teisingai sakai, galima iš upių vektorių išminusuoti vandens
> telkinių poligonus. Tame nėra problemos. Įtariu net materialized
> view'as gautųsi.

>    Nenorėčiau sutikti. Nes aš nemanau, kad per ežerą teka viena ar kita
> upė, ten yra tik ežeras.
Taip nėra, juk upė niekur nedingsta. Pvz., geoportal.lt lyginant
skirtingų metų ortofoto nuotraukas, kai koks vandens telkinys stipriai
nusekęs, akivaizdžiai matosi upės vaga (thalweg?) per vandens telikinį.
Jei turėtume vandens telkinių gylių duomenis (kaip dabar turime
aukščių), greičiausiai pamatytume ir upių vagas.

> [...]
> būtent aš ir sudėliojau trūkstamas „grandis“. Anksčiau jų praktiškai
> niekas nežymėjo. Taigi žymint „tiksliai“, galima buvo tas grandis
> pažymėti kokia nors visiškai nauja žyma „river:connection=yes“ ar pan.
> Man grandžių realiai labiau reikia maršrutizavimui greitai
> pasirodysiančiame upių žemėlapyje, baseinų skaičiavimą galima buvo
> padaryti ir be upių vektorių per vandens telkinius.

>    Na tokią žemėlapio klaidą galima būtų ignoruoti, bet tik tol, kol
> neegzistuojančios upės pavadinimas nedengia to, ką mes norime pamatyti
Kodėl tai žemėlapio klaida, kai pavadinimai nepersidengia, o vektorinį
žemėlapį galima pritraukti, pasukti?

>    Tai, kad OsmAnd'e matosi dar ir rodyklėlės rodo arba kad OsmAnd
> kūrėjai nepagalvojo apie tai, arba jie nesitikėjo, kad per ežerą bus
> iš principo nubraižytas upės vektorius.
Arba taip padarė specialiai?

>    Na ir šiaip, OsmAnd yra geriausia žemėlapių programėlė, bet vis tiek
> tai yra toli toli iki kartografiškai teisingo žemėlapio, tai labiau
> pakankamai gražus duomenų vizualizavimas (kaip, beje, ir
> „standartinis“ OpenStreetMap-Carto).
Klausimas, ar kartografiškai teisingas skaitmeninis, interaktyvus
žemėlapis bus patogiausias naudoti?

>    O kas, kur ir kodėl bando upę sujungti pagal name?
O pagal ką jungti? Kaip, pvz., su https://overpass-turbo.eu/ gauti upės
vektorių, kai nėra relation:waterway?

>    O galima konkrečiau? Koks yra specializuotas žemėlapis, kuriame
> norima ežere rodyti upę? Ir kam to gali reikėti?
Pvz., UETK analogas. Ten nuėmus varnelę „Tvenkiniai“ pasimato upių
vektoriai, kurie ėjo po tvenkiniais.

>    Apibendrinant: kad darant apdorojimą prieš žemėlapio braižymą -
> sutinku. Bet nesutinku, kad upė realiai eina per ežerą. Nežinau, ar
> čia man įsijungia confirmation bias, ar aš neteisingai suprantu, kodėl
> sakoma, kad į ežerą X ĮTEKA upės A, B, ir tada iš jo IŠTEKA upė B.
> Nesakoma, kad įteka A, o B PRATEKA.
Kur nesakoma? Google paieška randa įvairių variantų įvairiose srityse.
O, pvz., Vikipedijoje „įteka“, „išteka“ naudojimą tiesiog diktuoja
Šablonas:Ežeras.