[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Aurimas Fišeras aurimas at members.fsf.org
Sat Mar 30 15:01:15 UTC 2019

2019-03-30 16:16, Tomas Straupis rašė:

> [...]
> teisingi. Čia viena iš kartografijos bėdų, kad atsiradus prieinamumui,
> žemėlapius pradėjo daryti bele kas, ir todėl yra prikepta milijonai
> labai prastų žemėlapių.
>    Geras internetinis žemėlapis: https://map.geo.admin.ch
>    Blogas internetinis žemėlapis: googlė maps
>    (vertinant grynai iš kartografinės pusės)
>
>    Klaida rodyti ir telkinio, ir upės pavadinimą pavyzdžiui todėl (bet
> ne tik todėl), kad atsiranda dviprasmiškumas: jei ant ežero poligono
> matau du pavadinimus „Bevardis“ ir „Bedugnis“. Kas tai? Du skirtingi
> ežero pavadinimai? Tai du ežerai? Kuris upė? Kuris ežeras?
Kad blogai yra rodyti du pavadinimus nesiginčiju.
Bet tada reikia upių pavadinimų nerodyti, kai jos eina per pelkę ar
mišką su pavadinimu ir pan.?

Man problema yra tada, kai dėl „kartografiškai teisingo“ žemėlapio
rodymo modifikuojame OSM duomenis taip, kad būtų patogu juos
atvaizduoti, bet ne naudoti pačią OSM DB kitais tikslais.
Pvz., upių atkarpos be pavadinimų, santrumpos (plk., tv., ež.) ir pan.

>    Dauguma dabar kartografų kuriamų žemėlapių yra skaitmeniniai. Ta
> prasme padaryti iš skaitmeninių duomenų, skaitmeniniu būdu apdoroti,
> paruošti ir susimbolizuoti, tik tiek, kad tada atspausdinti ant
> popieriaus, o ne pateikti internete (išskyrus SwissTopo aukščiau
> pateiktą variantą, na ar kokius Ordnance Survey ir pan.).
>    Taigi nesuprantu, kodėl internetinis žemėlapis turėtų turėti
> kitokius (žemesnius) kokybės standartus?
Žemėlapis neturi turėti žemesnių kokybės standartų. Bet aukštesni
standartai neturėtų būti pasiekiami OSM duomenų sąskaita (pvz., galime
gražiai parodyti ežerus, bet tik upių parodyti negalime).

>    Tai overpassas bet kokiu atveju nesujungs. Nemunas Lietuvoje turės
> name=Nemunas, palei siena Nemunas/Neman, toliau Neman ir pan. Ir tai
> nėra vienintelė upė, kuri kerta sieną, kitos kerta po kelis kartus,
> kažkiek kilometrų per jas eina siena ir pan. Name žyma netinka
> grupavimui bet kokiu atveju.
Daugeliu lokalių atvejų to pakaktų.

>    Kitos upės turi pasikartojančius pavadinimus. Net didelės ir žinomos
> - tarkim Šešupė.
Daugeliu atveju tai ne problema, jei jos nesikerta.