[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Sun Mar 31 09:24:23 UTC 2019

2019-03-30, št, 17:01 Aurimas Fišeras rašė:
> Kad blogai yra rodyti du pavadinimus nesiginčiju.
> Bet tada reikia upių pavadinimų nerodyti, kai jos eina per pelkę ar
> mišką su pavadinimu ir pan.?

  Miškas ir pelkė simbolizuojami skirtingai nei upė. T.y. mes matome,
kad va tokia trajektorija teka upė, va yra miškas, o va yra upė.
  Vandens telkinyje upė paslepiama: net jei upės linija simbolizuojama
vandens kontūro (tamsesne) spalva, telkinyje ji paslepiama (jei tokia
yra duomenyse). Taigi nėra pavaizduoto objekto - nėra ir etiketės. Jei
žemėlapis nevaizduoja planuojamų gatvių, nerašome gi tada ir tokių
gatvių pavadinimų?

> Man problema yra tada, kai dėl „kartografiškai teisingo“ žemėlapio
> rodymo modifikuojame OSM duomenis taip, kad būtų patogu juos
> atvaizduoti, bet ne naudoti pačią OSM DB kitais tikslais.
> Pvz., upių atkarpos be pavadinimų, santrumpos (plk., tv., ež.) ir pan.

  Pradinių duomenų papildymas (enrichment) prieš apdorojimą yra
normali ir plačiai taikoma praktika.
  Ir šiuo atveju aš noriu pabrėžti, kad OSM duomenyse pažymimas realus
objekto išskirtinumas. Net jei ignoruosime, kad upės vektorius per
telkinį yra virtualus - susigalvotas. Tarkim upių žemėlapių kontekste:
upės (jų atkarpos) turi savo „greitį“ - debitą. Jis gali būti
naudojamas skaičiuoti vidutinį baidarės greitį maršrute. Kokį debitą
turės virtuali upės atkarpa vandens telkinyje - praktiškai nulinį.
Taigi kaip ir highway maxspeed žymoms, upės vektorių reikėtų dalinti
gabalais. Taipogi baidarių žemėlapyje virtuali upės vaga tikriausiai
bus vaizduojama, bet skirtingai nei normali vaga (gal punktyrais, gal
dar kažkaip, nes tai nebūtų realiai matomas „ant žemės“ vagos
objektas).
  Taigi net sukėlus waterway:name => name, upės vektoriaus padalinimas
vis tiek bus, tik kad bus pridėta kita žyma, tarkim
waterway:virtual=yes.

> Žemėlapis neturi turėti žemesnių kokybės standartų. Bet aukštesni
> standartai neturėtų būti pasiekiami OSM duomenų sąskaita (pvz., galime
> gražiai parodyti ežerus, bet tik upių parodyti negalime).

  Kodėl negalime?

2019-03-30, št, 21:55 Mindaugas rašė:
> Visiškai neatrodo, kad reikia keisti upių žymėjimo duomenis.

  Na galima grąžinti name žymas, jei daugumai tinka, kad ant vandens
telkinių atsiras dvigubos etiketės. Bet taip, kaip daliname highway,
kažkokia kitokia žyma bus ir upių atveju, gal virtual=yes, gal
flow_speed=0 ir pan. Ir tai bus realios situacijos aprašymas (upė turi
visai kitas savybes, kai „teka“ per telkinį), o ne duomenų keitimas
grynai vardan braižymo.

> Nieko nežinau apie postgis galimybes, bet man atrodo, kad
> atkirtimas upių segmentų tų, kuriuos dengia ežerų poligonai
> ir tuose segmentuose ignoruoti upių pavadinimus neatrod
> kaip sudėtingesnis uždavinys,

  Taip, aš jau rašiau, kad tai nesudėtinga padaryti PostGIS'e, kokia
st_difference turėtų puikiai susitvarkyti. Dabar klausimai yra likę
tokie:
  1. Ar vandens telkiniuose rodyti dvigubus: upės ir telkinio pavadinimus.
  2. Upės vektoriaus dalinimas.

> Taigi aš net visai už idėją, kad matyti upės pavadinimą ant ežero.
> Be abejo, turėtų būti vaizduojama taip, kad neklaidintų ir
> suprastum, jog tai upė, o ne ežeras.

  Kad vaizdavimas būtų skirtingas, tada kažkam teks rašyti visiems
projektams, naudojantiems OSM duomenis: OsmAnd'ui,
OpenStreetMap-Carto, Garmino mkgmap projektui ir šimtams kitų
projektų. Atkeitus waterway:name => name mes jau daugiau įtakos
kitiems projektams nepadarysime.

  Jei teisingai suprantu, Aurimo ir Mindaugo pozicija yra rodyti upių
pavadinimus ir vandens telkiniuose? Tai būtų 2:1 pavadinimų naudai.
  Jei taip: padarysiu waterway:name => name + nauja_žyma pakeitimą po
~savaitės. Tada upių pavadinimai telkiniuose grįš į visus žemėlapius
išskyrus *.openmap.lt

--
Tomas