[OSM-talk-nl] ZDnet: "Zelf kaarten aanpassen met nieuwe TomTom"

Bas de Lange bas at softwarefreedomday.nl
Tue Jun 5 20:12:37 UTC 2007

REBOL/Services for Lightweight Network Services
http://rebol.com/docs/services/

R3 Alpha 1 has been released, as promised, June 1, to selected developers.

http://www.rebol.net/r3blogs/0091.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Rebol

Milo van der Linden schreef:
> Ik heb een gemengd gevoel, dit roept heel veel vragen op.
>
> Is dit enkel en alleen voor de specifieke TomTom MapShare community? Dan
> zou TeleAtlas het niet mogen gebruiken voor andere doelen anders lijkt
> het mij een verkapte manier voor TeleAtlas om aan goede straat-data te
> komen. Wat gaan ze allemaal doen met data die op deze manier door de
> TomTom community beschikbaar komt?

Het is mij niet duidelijk hoe je aan TeleAtlas komt? Dit gaat over TomTom.

  Vervolgens weer voor grof geld
> verwerken in hun eigen productlijn? Moeten hier misschien kritische
> vragen op hoog niveau over worden gesteld? Zijn er al voorwaarden en
> licentieconstructies omtrent dit product bekend?

Zal ongetwijfeld ergens in de licentievoorwaarden (die iedereen altijd
leest, toch?) worden toegevoegd, dat toegevoegde data 'bezit' wordt van
TomTom.

> Is het op een of andere manier mogelijk om achter meer (juridische)
> details te komen?

Kontakt opnemen met TomTom.