[OSM-talk-nl] ZDnet: "Zelf kaarten aanpassen met nieuwe TomTom"

Bas de Lange bas at softwarefreedomday.nl
Wed Jun 6 05:11:32 UTC 2007

"Introducing the REBOL Internet Operating System: IOS"
http://rebol.com/ios-intro.html

R3 Alpha 1 has been released, as promised, June 1, to selected developers.

http://www.rebol.net/r3blogs/0091.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Rebol

Martijn van Exel schreef:

> Op 5-jun-2007, om 22:12 heeft Bas de Lange het volgende geschreven:

> Tomtom maakt gebruik van de database van TeleAtlas. Zij 'bezitten' zelf
> geen geodata.

A ha, weer wat geleerd vandaag :)
Dus TomTom zou juist heel geinteresseerd kunnen zijn in een open
geodata-project als OSM.

Het zou dus onderdeel kunnen zijn van hun deal met
> TeleAtlas, maar de werkwijze en QA van TA kennende, zullen ze geen
> informatie van 'leken' aan hun database toevoegen. Ik denk dus dat de
> community-toegevoegde waarde eigendom van Tomtom blijft.

Wat ik zelf begrepen heb, is dat TomTom's onderling 'anonieme'
geodata-informatie uitwisselen, en dat ze op die manier de verschillende
routes etc. verbeteren.