[OSM-talk-nl] ZDnet: "Zelf kaarten aanpassen met nieuwe TomTom"

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Wed Jun 6 08:23:42 BST 2007

On 6/6/07, Bas de Lange <bas at softwarefreedomday.nl> wrote:

> A ha, weer wat geleerd vandaag :)
> Dus TomTom zou juist heel geinteresseerd kunnen zijn in een open
> geodata-project als OSM.

Inderdaad. Nou is een bedrijf als TomTom geinteresseerd in iedere vorm van
wegen-data, dus zullen ze vast ook wel een oogje op OSM houden.

Het zou dus onderdeel kunnen zijn van hun deal met

> Wat ik zelf begrepen heb, is dat TomTom's onderling 'anonieme'
> geodata-informatie uitwisselen, en dat ze op die manier de verschillende
> routes etc. verbeteren.

Voor wat ik weet van TomTom, is dat ze ook zelf met 30 wagens door het land
rijden ter verbetering van hun eigen database bestanden.
Ook volgen ze de wegopbrekingen en veranderingen in het stratenplan binnen
Nederland en andere landen, om die sneller aan te passen dan dat TeleAtlas
dat zou kunnen doen.

Groeten,

             Danny