[OSM-talk-nl] Luchtfoto's via LNV

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Sat Jun 16 13:02:12 BST 2007

Henk, perfecto! Ik zal meeduimen.

Ik heb nog een vraag op dit gebied. Ik heb twee vrienden in de
Ultralight en zweefvlieg met hulpmotor hoek. Die moeten jaarlijks een
hoop vlieguren maken. Ze hebben al aangegeven geen bezwaar te hebben om
evt. een camera te voeren. Is er iemand die iets weet over speciale
camera's voor ultralight en/of zweef vliegtuigen? Moeten we dit evt.
combineren met gps-units op het vliegtuig? Ik heb wel ooit iets gelezen
over een project om een soort frame om een camera te bouwen om de camera
loodrecht te houden en op afstand af te knippen. Er zijn ook
mogelijkheden met ballonnen, wie pakt deze hobby op?

Vanuit de 3D hoek ben ik ook erg geïnteresseerd in aerial camera's.
Uiteindelijk zelfs zover dat wij van 3DSite hier evt. wel een
investering in willen doen.

Ballon camera's: http://www.southernballoonworks.com/aerial-photography.html
Over aerial photography: http://www.photo.net/learn/aerial/primer

Henk Hoff schreef:
> Interessant nieuws van het luchtfoto's front. Ik heb een vraag
> uitstaan bij het bureau Heffingen van het ministerie van LNV of we hun
> luchtfoto's mogen gebruiken. Jaarlijks worden er foto's gemaakt van
> het agrarisch gebied van Nederland om te kunnen controleren of de
> opgaves van boeren kloppen (inzake bv mestwetgeving en gewassubsidies).
> De eerste reactie die ik kreeg was niet negatief. Maar dat was wel
> weer van iemand die niet de uiteindelijke beslissing neemt. Kortom,
> zegt nog niet zo veel.
>
> Mochten er ontwikkelingen zijn op dit vlak, hoor jullie het.

> [...]

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>
milovanderlinden at gmail.com <mailto:milovanderlinden at gmail.com>
milo at 3dsite.nl <mailto:milo at 3dsite.nl>
http://www.3dsite.nl

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.