[OSM-talk-nl] Discussie-avond: open overheidsinformatie

Frans Vermeer fv at kw.nl
Sun May 6 14:07:31 BST 2007

omhoi

Excuus voormijn traagheid maar druk en geen prio 1.
ik organiseer het met groenlinks en de sp omdat dat kan zonder
discussie of vergader. En daar heb ik nu eenmaal geen tijd voor. We
nodigen andere partijen wel uit.

Kijkend naar de werkelijkheid die ik ken zal het vooral praten worden
over wat is 'open data' en cc wat kan er en wat niet. slechts weinig
politici zijn met het onderwerp bezig. Ik zou het geweldig vinden als
aan het eind van de avond duidelijk is wat we nu van de gemeentelijk
overheid willen. Moeten voorlichters hun informatie  ook publiceren in
bivoorbeeld wikipedia of moet de manier waarop de overheid publiceert
op internet gewoon open worden. Kan dat mag dat? Willen wij dat?

Maar andere ideen en aanvullingen graag. Komen er vanuit jullie mensen
die onderwerpen kunnen en willen toelichten? Zo ja wie wil wat
toelichten?

cu

fv
Op 3-mei-07 om 11:02 heeft Martijn van Oosterhout het volgende
geschreven: