[OSM-talk-nl] Paar puntjes voor mapping party in Rotterdam

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Tue May 15 13:49:42 UTC 2007

On 5/15/07, Stefan Koopmanschap <stefan at dop.nu> wrote:

> Van
> kon

> De TomTom ONE heeft een SirfIII en ik kan me niet herinneren dat we
> daar ooit klachten over gehoord hebben (maar ik heb maar een jaartje
> bij de heren in Amsterdam gewerkt, en niet bij Customer Support of de
> hardware afdeling, dus ik kan wat gemist hebben ;)
>
> Ik weet wel dat zeker bij de oudere TomTom's auto's met warmtewerende
> ruiten bijvoorbeeld een probleem hadden met hun GPS ontvangst. Zoals
> gezegd heb ik van de modellen met een SirfIII die klachten nog niet
> [...]

Sirf-3 is zeker een prima GPS-chip. Overigens neemt het aantal autoruiten
die moeilijk doen af.
Het heeft overigens maar met 1 bepaald soort warmtewerende ruit te maken,
die voornamelijk in franse auto's werd/wordt gebruikt.
Ikzelf heb al jaren warmtewerende ruiten, maar in een Nissan, en nog met
geen enkele GPS-receiver een probleem gehad.

Voor wat betreft buiten wandelen/fietsen dan maakt het zeer weinig uit wat
voor chipset jet GPS-ontvanger heeft.
Wel heb ik een verbetering gezien m.b.t. de Sirf-3 in buurten zoals de
amsterdamse jordaan, waar de huizen dicht op elkaar staan.
Toch had ik onder dicht bladerendek in het bos net zulke rare afwijkingen
als ik met andere GPS-en had.

Groeten,

             Danny