[OSM-talk-nl] Voetgangers

Ante Wessels ante at ffii.org
Wed May 16 09:49:43 UTC 2007

Er zijn meerdere systemen om voetgangersgebieden aan te geven.

http://www.informationfreeway.org/?lat=6868081.83843&lon=544892.58416&zoom=17&layers=B000000

West van het Damrak loopt parallel de Nieuwendijk met "pedestrian" getagd,
ziet er grijs uit. De steegjes daar rechts van zijn als ik het goed heb (kan
de server even niet in) getagd als "restricted" (oranje).

Oost van het Damrak getagd met "pedestrian".

Als je uitzoomd:
http://www.informationfreeway.org/?lat=6868081.83843&lon=544883.02953&zoom=14&layers=B000000

dan vallen de kleine steegjes rechts van de Nieuwendijk meer op de Nieuwendijk
zelf. Het lijken belangrijke wegen geworden. Ten oosten van het Damrak
beginnen de voetgangersgebieden juist weg te vallen - hetgeen bij de schaal
past.

Rotterdam heeft ook veel voetgangersgebieden (rond de koopgoot). Ik stel voor
"pedestrian" te gebruiken.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante