[OSM-talk-nl] forum

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Wed May 16 13:01:55 UTC 2007

> ik ben het archief van de maillinglist maar eens aan het doorspitten om
> een beetje op de hoogte te zijn van het project/status
>
> ik las iets over een forum, dat is natuurlijk de manier (naast de wiki)
> om de informatie/vraag/antwoord laagdrempelig beschikbaar te maken voor
> (de grote groep) mensen die geen ervaring hebben met mailling lists.
>
> is dit de url van het forum waarover gesproken werd ?
>   http://osm.na1400.info/viewforum.php?id=12
>
> heb me daar eens aangemeldt maar nooit een activatie mail ontvangen (zal
> wel in spam filters hangen..)

Dat is inderdaad de URL. We hebben het eerder ook al gehad over de
mogelijkheid van een forum. Het lastige is dat er nu communicatie over
de mailinglist plaatsvind. Om dan nog een andere locatie bij te houden
lijkt op het eerste gezicht lastig. Voordeel van een forum is iig dat de
historie eenvoudig toegankelijk is, en meedoen laagdrempelig.

Hoe denk je dat we dit succesvol kunnen inzetten? I.p.v. mailinglist? Of
een mail2forum gateway (zodat er in 1 forum de mailinglist discussies
gevolgd kunnen worden)?

> verder heb ik nog een idee/vraagje
>
> Is het niet (al) mogelijk om de werkzaamheden te kunnen splitsen, iemand
> die meewerkt aan het project moet nu track loggen en mappen
>
> misschien is dat voor veel gps gebruikers te moeilijk/te veel werk, en
> zou je wel gebruik willen maken van veel mensen die tracks loggen. Deze
> zouden hun track logs wel willen uploaden zodat weer anderen de mapping
> kunnen doen. (zal wel veel te simpel gedacht zijn maar ik hoor graag
> jullie reactie, ik weet dat je dan belangrijke straat informatie en
> notities mist)

Ik probeer altijd m'n (correcte) tracks te uploaden zodat anderen ze
kunnen gebruiken om hun data uit te middelen. Kan ook handig zijn voor
ontbrekende/vergeten stukjes. Daarnaast is b.v. trein of snelweg
makkelijk separaat te loggen/mappen.