[OSM-talk-nl] vb.net mapping en routing, wie doet er mee?

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Wed May 16 16:14:05 UTC 2007

At Wed, 16 May 2007 17:20:43 +0200,
Milo van der Linden wrote:
> Ik ben bezig met een converter van OSM dataformaat naar ESRI shape. Zit
> "as we speak" een xml parser te schrijven die OSM naar ESRI shape file
> zet en vice versa. Het maken van een shape file voor gebruik in mijn GIS
> is al gelukt. Bij het opstellen van OSM vanuit een shape krijg je te
> maken met de unieke id perikelen van OSM, wie denkt er met me mee hoe ik
> dit het beste kan oplossen?

Dat kan al:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Converting_OSM_to_GML

En misschien zijn er ook nog wel andere manieren.

> Ik werk dagelijks met sattelietfoto's en GIS data die netjes commercieel
> is aangeschaft. Hierbij heb ik dan ook het recht om afgeleide producten
> te maken. Deze afgeleide producten wil ik wanneer het wegen en straten
> betreft met liefde afstaan aan OSM. Converteren dus en aanbieden!

Je hebt het recht om afgeleide producten te maken, maar wat kan je
allemaal met die afgeleide producten doen? Dat je het recht hebt een
afgeleid product te maken, wilt nog niet zeggen dat jij het mag
distribueren, of dat andere mensen het vervolgens weer mogen
herdistribueren.

> Uiteindelijk hoop ik dat het er van gaat komen dat we naast tomtom en zo
> ook een OSM navigatie product kunnen maken. Is er misschien interesse in
> iets dergelijks?

Het schijnt al mogelijk te zijn om OSM data in gpsdrive te importeren:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Neat_Stuff#OSM_Data_in_GpsDrive

Jeroen Dekkers