[OSM-talk-nl] Bulk upload naar OSM / adresnummering

Richard van der Weerd richard at mobile-science.nl
Mon May 28 23:38:12 BST 2007

Zoran schreef:

Maak je er zelf een featured image van voor op OSM wiki home?
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Featured_images

Laat ik aan onze PR man (Toffehof) over. Kom op Henk. Aan't werk. :-D

Wat ga je eigenlijk doen als Assen af is? Breedte of diepte in?

Assen is niet breder dan op de kaart is aangegeven. Dan maar de diepte in
(3D!! yeah).
Komende weken zal er wat gekleurd moeten worden. Wat POI's toevoegen enz en
dan weer verder met waarom ik met mappen van Assen en omgeving was begonnen:
Mijn eigen vrij te gebruiken navigatiesysteem voor OSM-mappers. Zal het
echter nu moeten aanpassen voor OSM.

Geef even aan wanneer het wat jou betreft 'af' is, zodat we er wat
publiciteit aan kunnen geven. Zowel voor openstreetmap.nl als op
opengeodata.org lijkt het mij interessant ... eerste stad in NL die af is :D

[...]

Groet, Zoran

Richard van der Weerd wrote:
> [...]
> routeberekeningen en huisnummering. Floris heeft onlangs al een punt
> gemaakt om de segmenten van de huisnummering te voorzien, ik denk daar
> eigenlijk hetzelfde over.
>
> Straten die nu nog niet voorzien zijn van huisnummering zal ik de
> komende tijd aanpassen (één way met meerdere segmenten). Straten met
> huisnummers laat ik voorlopig nog ongewijzigd. Ik denk dat ik daarvoor
> een conversieprogje ga maken.
>
> Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe statistieken. Kan / wil
> iemand dat scriptje nog eens draaien en de gegevens publiceren?

Weerd
> [...]
>     met de rest van de te uploaden data te garanderen.
>
>     Als je via JOSM nu dit gebied of Assen probeert te downloaden, zul
>     je zien dat er duizenden nodes verschijnen.
>     Ik ben nu, as we speak, aan het uploaden.
>
>     Als de OSM server een beetje mee werkt en niet te veel 500 errors
>     geeft, staat vanavond alles er weer op.
>
>     Alles betekent Assen, de dorpen die jij noemde, maar ook Beilen,
>     Hooghalen, Bovensmilde en nog een aantal. Zo'n 1100 km wegen erbij.
>
>     Als alles geüppt is, zullen Toffehoff en ik de randen van dit gebied
>     nog langs lopen om de overige verbindingen met de bestaande wegen te

http://www.openstreetmap.org/index.html?lat=53.04952859948135&lon=6.69881241
4924239&zoom=11