[OSM-talk-nl] Bulk upload naar OSM / adresnummering

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Tue May 29 08:52:46 BST 2007

Zonder bronvermelding meldt wikipedia:

[quote]
Vanaf 1992 is er een landelijke nummering ingevoerd voor provinciale
wegen. De belangrijkste provinciale wegen hebben een nummer van 175
t/m 400.
175 t/m 250 Noord- en Zuid-Holland en Utrecht.
251 t/m 300 Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
301 t/m 350 Overijssel, Gelderland en Flevoland
351 t/m 400 Groningen, Friesland en Drenthe.

Deze wegen kunnen de provinciegrenzen overschrijden en hebben aan
beide zijden van de provinciegrens hetzelfde nummer.

De minder belangrijke provinciale wegen hebben een nummer van 401 t/m
999. Voorheen kwamen deze nummers zelden voor op de bewegwijzering en
waren dus puur administratief gebruik, de laatste jaren worden deze
nummers steeds vaker wel op de bewegwijzering vermeld.
401 t/m 430 Utrecht
431 t/m 500 Zuid-Holland
501 t/m 550 Noord-Holland
551 t/m 600 Limburg
601 t/m 650 Noord-Brabant
651 t/m 700 Zeeland
701 t/m 730 Flevoland
731 t/m 780 Overijssel
781 t/m 850 Gelderland
851 t/m 900 Drenthe
901 t/m 950 Friesland
951 t/m 999 Groningen
[/quote]

[bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_weg]

Ik denk dat het zin heeft om dit onderscheid te volgen (mits we het
ergens bevestigd kunnen krijgen).

--
Martijn

Op 29-05-07 heeft Floris Looijesteijn <osm at floris.nu> het volgende geschreven: